یکشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۸۶

اخراج از وزارت آموزش و پرورش به جرم درویشی

 

خانم فائزه واحدی فرزند عبدالعلی، پس از هفت سال خدمت در آموزش و پرورش شهرستان کرج، به موجب رأی صادره از سوی هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش و با نامه نا موجه اداره کل تعیین صلاحیت و اسناد وزارت اطلاعات ، به دلیل عدم احراز شرایط انتخاب عمومی !!! «گرایشات عرفانی و حضور در مجالس دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی»، استخدام قطعی اش در آموزش و پرورش، مورد تأیید واقع نگردیده و به استناد ماده 20 قانون استخدام کشوری از خدمت در وزارت آموزش و پرورش برکنار شده است. برابر اصول 22و 28 قانون اساسی ایران، شغل اشخاص از تعرض مصون است و هرکس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی نیست، برگزیند و دولت اسلامی موظف است شرایط را برای احراز مشاغل ایجاد کند. به علاوه برابر قانون گزینش کشور و به استناد مندرجات پرونده گزینشی، التزام عملی وی به احکام اسلام ، اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، از سوی هسته گزینش آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تأیید شده . اما به یکباره ، واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشده و با استخدام وی مخالفت گردیده است . از طرفی برابر ماده 2 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، ضابطه عمومی گزینش اعتقادی کارکنان « عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی به گروههایی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده و یا می شود » می باشد . مگر می شود یک نفر ایرانی ، معتقد به نظام، ولایت فقیه و ملتزم به احکام شریعت باشد اما در عین حال واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشود ؟!! مگر درویشی و گرایشات عرفانی داشتن جرم است که به خاطر ارتکاب آن باید یک انسان از خدمت صادقانه در وزارت آموزش و پرورش محروم بماند؟

حضرت آیت الله خمینی (ره) در تفسیر سوره حمد صراحتاً بزرگان این سلسله را از علمای طراز اول از صدر اسلام تاکنون معرفی نموده و مراتب مأمونیت و مصونیت دراویش و پیروان این سلسله از سوی مقام عالی رتبه قضایی برابر تصویر پیوست به قوای امنیتی و انتظامی و قضایی کشور اعلام شده و مقام معظم رهبری نیز سال 86 را به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری نموده اند اما عده ای مقدس مآب مذهبی با تعرض به شیعیان در مملکت، قصد ناکام جلوه دادن حکومت اسلامی در اداره امور کشور را دارند. بنابراین وزارت اطلاعات بر خلاف وظایف قانونی و بر خلاف مصالح کشور و بر خلاف دستورات شرع مطهر اسلام ، به بهانه های واهی، وی را مورد تعرض شغلی قرار داده و حاضر به اصلاح امور و تصمیمات متخذه نمی باشد.

لذا لازم است برای حفظ حیثیت نظام اسلامی با نقض تصمیم متخذه هیأت مرکزی گزینش ، از سوی نهادهای عالیرتبه ذیصلاح دولتی و قضایی، موجبات اعاده به خدمت این درویش گنابادی در وزارت آموزش و پرورش ، فراهم شود.