جمعه، بهمن ۱۲، ۱۳۸۶

نامه جمعی از حقوقدانان و وکلای مدافع دراویش گنابادی به آیت الله شاهرودی

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی

ریاست محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

همانگونه که استحضار دارید ؛ روز یکشنبه مورخ 20 آبانماه 86 ، آنان که در پناه تقدس مآبی و شریعت شعاری ، موازین و اصول مسلم شرعی و قانونی را نقض می نمایند ، حسینیه دراویش نعمت اللهی گنابادی درشهر بروجرد را ، محاصره و آماج سنگ پرانی وگازهای اشک آور قرار داده و شمار زیادی از دراویش را به خاک و خون کشیدند و سپس حسینیه سید الشهداء به همراه کتب ادعیه و قرآن سوزانده و به زیر تیغهای بولدوزر تخریب شد و تعدادی از دراویش ، زندانی ، بازداشت و مورد تعقیب قرار گرفتند .

پیش از این نیز در بهمن ماه 84 ،حسینیه شریعت قم توسط نیروهای لباس شخصی تخریب و در آن اقدامات ضد انسانی شمار زیادی از دراویش نعمت اللهی گنابادی مجروح شده وتحت تعقیب قضایی و مجازات قرار گرفتند و زمانیکه توسط وکلای مدافع آنها نسبت به طرح شکایت علیه مسببین و آمرین امر اقدام شد ، عوامل ماجرا برائت حاصل نموده و وکلای مدافع به واسطه التزام به سوگند درتظلم خواهی نزد مقامات و تلاش برای اصلاح کژیهای مخرب و سوء رفتارها ، بازداشت و محاکمه شده و در معرض ابطال و تعلیق پروانه وکالت قرار گرفتند .

به موجب اصول 12 ، 22 ، 26 ، 34 و 35 قانون اساسي و بر اساس ماده 2 قانون مجازات اسلامی و اصل قانوني بودن جرم و مجازات و قاعـــده فقهي قبح عقاب بلا بيان ، دراويش سلسله نعمت اللهي سلطانعليشاهي گنابادي كه شيعه جعفري اثني عشري هستند در عقاید خود آزاد بوده و درویشی و درویش بودن جرم محسوب نمی شود وحيثيت ، جان و مال آنها از تعرض مصون وهیچ مقامی حق ندارد حتی به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع آنها را سلب نماید چه رسد به سوزاندن وتخریب حسینیه و ضرب و شتم و بازداشت و محاکمه قضایی آنان !!

براساس ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر« هرکس حق دارد که از آزادی فکر ، وجدان ومذهب بهره مند شود. این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و همچنین متضمن آزادی اظهار عقیده و ایمان می باشد و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است. هرکس می تواند از این حقوق منفرداً یا
مجتمعاً به طور خصوصی یا بطور عمومی برخوردار باشد »

حضرت آیت الله ؛

در کمال تأسف ، در وقایع تخریب حسینیه ها ، خصوصاً مورد اخیر در شهرستان بروجرد ، نقض حقوق شهروندی وبنیادین دراویش و هماهنگی ارگانهای قضایی ، اجرایی و امنیتی و حمایت آنها از نیروهای متحجر وقشریون کاملاً مشهود می باشد اما راههای احقاق حقوق تضییع شده دراویش به علت تخلفات متعدد ارگانهای مختلف امری است صعب و بالتبع برای شکایت از هر ارگانی بایست به مسؤولینی مراجعه شود که خود از باب آمریت و معاونت ، در مجموعه مشتکی عنهم قرار دارند .

مداقه و امعان نظر در پرونده های مرتبط با سلسله نعمت اللهی گنابادی ، این موضوع را به اثبات می رساند که نهایت امر ، انقلاب دعوا حاصل شده و جایگاه شاکی و متشاکی تغییر یافته و ظلمی مضاعف بر دراویش تحمیل گردیده است .

نظر به اینکه مدافعین و محافظین حقوق ملت ، از انجام وظیفه قانونی خود در احقاق حقوق دراویش مظلوم ، استنکاف می ورزند ، برای اجرای عدالت وصحت امر قضاء به منظور حفظ حقوق شهروندان بالاخص دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی نیازمند ارشادات حضرتعالی به عنوان رئیس نظام قضایی ایران و مجتهد و صاحب نظر در امورفقهی و از بانیان تصویب قانون حفظ حقوق شهروندی ملت ، می باشیم تا مشخص شود علیه چه شخص یا ارگانی باید شکایت نمود که آخرالامروکیل وموکل درمعرض تعرضات جدیدقرارنگیرند. ازاینروقبل ازاعلام جرم یا هراقدام قضایی منتظر رهنمودهای حضرتعالی می باشیم .


جمعی از حقوقدانان و وکلای مدافع دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی

1. غلامرضا هرسینی - وکیل دادگستری
2. مریم مشفق - وکیل دادگستری
3. فرشید یداللهی - وکیل دادگستری
4. داوود منتظری - وکیل دادگستری
5. ایرج یگانه خواه - وکیل دادگستری
6. نرگس حاجی آقائی - وکیل دادگستری
7. امیر اسلامی - وکیل دادگستری
8. سعید غلامیان - وکیل دادگستری
9. غلامرضا مهدوی مهر - وکیل دادگستری
10. فرزانه اکرمی - وکیل دادگستری
11. رابعه هرسینی - وکیل دادگستری
12. سیدیاسر جلالی املشی - وکیل دادگستری
13. افشین کرم پور - حقوقدان و کارشناس حقوقی
14. امید بهروزی - وکیل معلق دادگستری
15. محمدعلی طاووسی - حقوقدان و کارشناس حقوقی
16. احسان ا... حیدری - وکیل دادگستری
17. محمدصادق مرادی - حقوقدان
18. مصطفی دانشجو - حقوقدان