سه‌شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۸۵

شکایت جمشید لک علیه اداره آگاهی و اداره اطلاعات شهرستان دورود

در پی تعرض مأمورین اداره اطلاعات شهرستان دورود نسبت به جمشید لک و مزاحمت تلفنی مأمورین اداره آگاهی دورود، وی شکایت خود را به دادسرای نظامی خرم آباد تسلیم نمود که دادیار شعبه سوم دادسرای نظامی، پرونده را بر خلاف قانون با قرار عدم صلاحیت به دادسرای دورود ارسال کرد که هم اکنون مورد رسیدگی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دورود، قرار دارد. جمشید لک در اعتراض به این اقدام دادسرای نظامی و برای ارائه مجدد دلایل شکایت خود، لایحه ای به شرح ذیل به دادسرای دورود ارسال نموده است:

اولاً: شکایت اینجانب علیه اداره اطلاعات شهرستان دورود و اداره آگاهی نیروی انتظامی شهرستان دورود بوده که با عنایت به اینکه مراجع مذکور فاقد مجوز قضایی لازم بوده‌اند رسیدگی به اتهامات منتسبه آنها در خصوص احضارهای خلاف قانون و ضرب و شتم اینجانب و بازجوییهای صورت گرفته در صلاحیت ذاتی دادسرای نظامی مرکز استان است . لذا تحقیقات در خصوص شکایت مطروحه علیه هر دو مرجع باید جریان قانونی خود را در دادسرای ذیصلاح آغاز نماید .

ثانیاً : درخصوص اتهام وارد بر مأمور آگاهی دورود به عرض عالی می رساند: شخصی به نام «ستوان کرمی» از اداره آگاهی نیروی انتظامی منطقه دورود از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به دفعات با منزل اینجانب تماس تلفنی برقرار و از بنده دعوت به حضور نزد خود نموده است. اینجانب نیز در دفاع از حقوق خود و تذکر به رعایت قانون و دستورات شرع مطهر اسلام ، مراتب را به ریاست محترم بازرسی نیروی انتظامی منطقه دورود گزارش نمودم که خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته، مزاحمتها قطع شد.

ثالثاً : در خصوص ادله اثبات بزه انتسابی به ستوان کرمی باید به عرض برسد: نامه به ریاست محترم بازرسی نیروی انتظامی و قبض رسید فکس نامه برای ایشان به حضورعالی تقدیم و لازم است مراتب از بازرسی نیروی انتظامی استعلام شود تا پرونده متشکله در آنجا و اقدامات انجام شده مورد ملاحظه و مداقه جنابعالی قرار گیرد. دراجرای مقررات ماده 105 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری، لیست تلفنهای برقراری با تلفن منزل اینجانب به شماره 4225121 از تاریخ اول اردیبهشت ماه لغایت دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری از اداره مخابرات منطقه دورود استعلام شود و یا اینکه پرینت لیست تلفنهای نیروی انتظامی (به شماره های 4232373 و 4232474 و سایر شماره های متعلقه) استعلام شود تا مشخص شود چند بار مزاحمت تلفنی برای بنده و خانواده ام وجود داشته است. اینجانب طی پرونده کلاسه 84/411 مطروحه در دادستانی دورود تحت تعقیب بوده ام که لازم است این پرونده جهت استحضار جنابعالی مطالبه شود چرا که قطعاً اگر مأمور آگاهی تحت امر مقام قضایی بوده گزارش آن و اینکه چگونه بنده را احضار نموده نیز در پرونده منعکس می باشد و مأمور اگاهی باید احضار و درخصوص این گزارش مورد بازجویی قرار گیرد چرا که برگ احضاریه ای در پرونده مضبوط نیست و این بیانگر مزاحمتهای تلفنی و احضارهای خلاف قانون از سوی مأمور آگاهی می باشد و اگر دستور قضایی در پرونده نیست پس پرونده باید به دادسرای نظامی اعاده گردد تا مورد رسیدگی قرار گیرد. لو فرض وجود دستور مقام قضایی مبنی بر احضار اینجانب از سوی دادستانی وقت دورود ، بر اساس اصل قانونی بودن احضار و مستنداً به مواد 113 و 124 ق.آ.د.ک و قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی و بخشنامه شماره 716/83/1-20/1/83 ریاست محترم قوه قضاییه به مراجع قضایی، انتظامی و اطلاعاتی کشور  تعقیب جرایم و اجرای تحقیقات و دستورات مقام قضایی باید مبتنی بر رعایت قوانین بوده و از اعمال هرگونه سلایق شخصی و سوء استفاده از قدرت اجتناب شود و جهت اجرای صحیح قانون در مملکت و اعمال هرچه بهتر عدالت کیفری و رعایت مقررات شرع مطهر اسلام و اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پایبندی به اصول قانون اساسی به عنوان میثاق گرانبهای ملت ایران  لازم است برابر ماده 105 ق.آ.د.ک مراتب اعلامی ، از مقامات و نهادهای ذیربط استعلام و با عنایت به محرز بودن بزه انتسابی، مأمور خاطی اداره آگاهی مورد تعقیب و مجازات قرار گیرد تا ملت احساس آرامش و امنیت قضایی نمایند . ضمناً لازم به یادآوری است شکایت علیه اداره اطلاعات دورود نیز باید مورد رسیدگی قرار گیرد که، دلایل خود در خصوص آن را نیز تقدیم خواهم نمود.

جمشيد لك