یکشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۸۵

تظلم خواهی نسبت به تخریب حسینیه شریعت قم و تخریب منزل شخصی واقف و غارت اموال مشارالیه

لايحه تقديمي يك از وكلا در حمايت از متهمين پرونده حسينيه شريعت قم

باسمه تعالی

احتراماً به استحضار می رساند: بر مبنای سنت 80 ساله خانواده شریعت: حسینیه ای احداث و بطور رسمی وقف جهت برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا و سایر بزرگان دین و انجام مراسم مذهبی گردید.

مسئولین محلی از ابتدا برای احداث بنا و صدور مجوز و محاسبه تراکم اخلال ایجاد کردند بطوریکه حسینیه به مدت 2 سال پلمپ بود و موقوف علیهم از بهره‌مندی محروم، اما به ناگاه عده‌ای ناشناس پلمپ شهرداری به درب ورودی حسینیه را حذف و بدون اطلاع واقف و متولی منصوص به تصرفات خود ادامه دادند و دبیر شورای تأمین استان و ستاد پیشگیری جرائم و اداره حراست اوقاف قم و دايره قضائي و امور وقفي اوقاف قم از تصرف اظهار بی‌اطلاعی کرده و مدرکی حاکی از تحویل حسینیه وقفی به متصرفین ارائه ندادند و هنگامی که آب سرایدار حسینیه قطع و از تحویل غذا به وی و از تسلیم شیر خشک به فرزند گرسنه‌اش جلوگیری شد تعدادی از خواهران به حمایت از بچه شیرخوار برآمدند. و متصرفین حسینیه را به میل خود تخلیه و اثاثیه خود را خارج کردند و حتی بهای وسایل تلف شده را نقداً وصول و صورتجلسه نمودند.

عنایت بفرمایید تا این مرحله موقوفه برای استفاده مشکل قانونی ندارد اما به محض اینکه حسینیه به تصرف متولی منصوص و واقف درآمد، مصائب و مشکلات از طریق مسئولین استان اعم از اداره اطلاعات و ستاد پیشگیری جرائم و نیروی انتظامی تکرار شد و با توجه به ماه محرم و تشکیل هیئت‌های عزاداری متأسفانه از ادامه برگزاری این جلسات ممانعت بعمل آوردند و هر روز و هر شب عزاداران تحت کنترل و نظارت مأمورین امنیتی بودند و با وجودی که طبق اصل 26 قانون اساسی «احزاب، جمعیتها، انجمنهای اسلامی آزادند» معذلک حتی بدون توجه به آزادی تشکیل اجتماعات مذکور در اصل 27 قانون اساسی و بدون توجه به ماه عزا به ناگاه زنان و مردان عزادار و خاموش مورد حمله مأمورین انتظامی و لباس شخصیها قرار گرفتند و مأمورین از هیچ ظلم و فشار و توهینی به واقف و موقوف علیهم خودداری نکردند و با استفاده از گازهای خردل و سمی موجب مسمومیت عده زیادی از زن، بچه، مردان سالخورده شدند و عده‌ای عزادار که عکس حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب و شهدای خود را حمل می کردند مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. نتیجه حمله سبب اعزام 1200 نفر به زندان و مجروح شدن و تیر خوردن 320 نفر گردید به ترتیبی که حد اقل 5 چشم تخلیه و یک دست قطع و عده ای فلج و لنگ به اجتماع اضافه شدند. اما از طرف مقابل برای خالی نبودن عریضه حتی یک نفر بازداشت نگردید. مضافاً ساختمان حسینیه و ملک مسکونی واقف و مغازه‌های استیجاری متعلق به وی تخریب و بر خلاف ادعاهای کذب غرامت و خسارتی پرداخت نشد.

چنانچه مقامات نمیخواهند در نتیجه عدم توجه به حقوق اشخاص و عدم رعایت عدالت تعداد زیادی افراد نسبت به مسئولین بدبین گردند و نمیخواهند در روز جزا در پیشگاه حضرت زهرا (س)، حضرت سید الشهداء دادخواهی کنیم و چنانچه از قضاوت تاریخ وحشت دارند لطفاً موضوع را مورد بررسی قرار داده و از افرادی که برای آنان پرونده تشکیل شده یا افرادی که مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند تحقیق به عمل آورده و مسئولینی که سبب تبعیض بین افراد جامعه شده اند بدین معنی وقتی حسینیه در ید واقف و متولی منصوص است باید پلمپ شود و موقوف علیهم حق نداشته باشند از آن بهره برداری کنند اما موقعی که حسینیه توسط افراد ناشناس تصرف و مورد بهره برداری قرار می گیرد و احدی متعرض آنها نشده و حسینیه را فاقد هرگونه تخلف ساختمانی تلقی مینمایند.

اعمال سلیقه بجای قانون و اینگونه تبعیض سبب شده تا موقوف علیهم با تجمع در محل حسینیه حقوق خود را استیفاء نمایند اما آنچه نصیب آنها شده بدن چاقو خورده و جسم زنجیر خورده، چشم از حدقه درآمده و پای تیر خورده و شکم پاره شده و پای شکسته و دست قطع شده است.

اگر آن مقام معظم با مسئولیتی که دارند جلوی اینگونه تعارضات و حق کشیها را نگیرند قطعاً آرامشی برای آزاردیدگان و رنج کشیدگان فراهم نخواهد شد.

با تو رود روز شمار این شمار