سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۵

دراويش گنابادی امام جمعه سمنان را به پای ميز محاکمه ميکشانند

حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغی امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه سمنان پس از وقايع درگيری در حسينيه شريعت قم متعلق به دراويش سلسله نعمت اللهی سلطانعليشاهی گنابادی، در تاريخ 28 بهمن 1384 اتهاماتی را به دراويش نسبت داد و اعلام نمود که اين حسينيه همان مسجد ضرار و جايگاه فتنه انگيزی بوده و حمايت قاطع خود را از تخريب و به آتش کشيدن حسينيه و ضرب و شتم دراويش اعلام نمود. متن اين سخنراني ذيلاً آورده شده است.

 

در همين راستا دراويش سمنان با طرح دعوا اقدام به شکايت عليه امام جمعه سمنان نمودند. اين پرونده در دادگاه ويژه روحانيت تهران ثبت شده و دراويش گنابادي امام جمعه سمنان را به جرم اقدام به افترا و نشر اکاذيب و توهين و هتک حرمت از طريق نطق در خطبه های نماز جمعه سمنان تحت تعقيب قانوني قرار داده‌اند.

جلسه رسيدگی به اتهامات امام جمعه سمنان در شعبه دوم دادگاه ويژه روحانيت تهران روز شنبه 9 / 2 / 1385 ساعت 9 صبح اعلام شده است.

براساس مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامي سخنراني شاهچراغي جرم تلقي شده و دراويش همچنان با امام جمعه روش برخورد قانوني پيش گرفته‌اند.

تيم وكلاي دراويش كه اين شكايت را از طرف صدها نفر دراويش گنابادي دنبال ميكنند اظهار اميدواري نموده‌اند تا از اين طريق جلوي تهديدات جناحهاي تندرو شبه اسلامي كه از طريق اداره اطلاعات سمنان براي تخريب حسينيه دراويش گنابادي در سمنان فشار مي‌آورند را به دادگاه كشانيده و از طريق قانون رفع مزاحمت نمايند.

گفتني است براساس دادخواست تقديم شده چنانچه شاهچراغي از عهدة اثبات افتراي خود برنيآيد مستوجب يك تا 24 ماه حبس و تا 148 ضربه شلاق خواهد بود.

 

بيت حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغي اين دادخواست را تأييد نموده و نامبرده براي حضور در دادگاه اقدام به تأمين وكيل نموده است. نام وكيل حجت الاسلام شاهچراغي هنوز اعلام نشده ولي گفته ميشود كه از طبقة روحانيون ميباشد.

 

گفتني است اين دادخواست به مواد 697 و 698 فصل بيست و هفتم قانون مجازات اسلامي در باب افتراء و توهين و هتك حرمت استناد نموده است:

ماده 697 - هركس به وسيله اوراق چاپي يا خطي يا به وسيله درج در روزنامه و جرائد يا نطق در مجامع يا به هر وسيله ديگر به كسي امري را صريحا" نسبت دهد يا آنها را منتشر نمايد كه مطابق قانون آن امر جرم محسوب مي شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نمايد جز در مواردي كه موجب حد است به يك ماه تايك سال حبس و تا ( 74 ) ضربه شلاق يا يكي از آنها حسب مورد محكوم خواهد شد.

ماده 698 - هركس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله نامه يا شكواييه يا مراسلات يا عرايض يا گزارش يا توزيع هرگونه اوراق چاپي يا خطي با امضاء يا بدون امضاء اكاذيبي را اظهار نمايد يا با همان مقاصد اعمالي را بر خلاف حقيقت راسا" يا به عنوان نقل قول به شخص حقيقي يا حقوقي يا مقامات رسمي تصريحا" يا تلويحا" نسبت دهد اعم ازاينكه از طريق مزبور به نخوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به غير ورد شوديا نه علاوه بر اعاده حيثيت در صورت امكان، بايد به حبس از دوماه تادو سال و يا شلاق تا ( 74 ) ضربه محكوم شود .

 

سخنراني حجت الاسلام  شاهچراغي امام جمعه سمنان به تاريخ 28/11/84

در قم كساني بنائي را ساختند ، مكاني را ساختند كه اسمش رو گذاشتن حسينيه ، اما شبيه مسجد ضراري بود كه پيغمبر آنجا را خراب كرد و دستور داد كه در اونجا زباله‌دان كنند ، زباله‌هاي مدينه را در آن مكان بريزند ؛ پايگاه نفاق ،پايگاه تفرقه بود . خوب ، مي‌خواستند كه توطئه‌اي كنند فتنه‌گري كنند نظام ... شد و با هوشياري مردم اين فتنه‌گري خنثي شد . بايد بدانند كه ديگه نظام اسلاميه هر چيزي كه به وحدت جامعه ضربه بزنه بايد جلوشو گرفت اسم كه كارگر نيست حالا گاهي يه كاره بدي ره اسم خوبي روش مي ذارن ما  با حسينيه كه مخالف نيستيم امام حسين از ماست، اما اسمش رو مي زاري حسينيه ولي پايگاه نفاق پايگاه تفرقه است مي‌خوايد نظام با اون برخورد نكنه بهرحال اين كار كار پسنديده اي بود كه انجام داده نظام جمهوري اسلامي و من به سهم خودم از آن حمايت مي‌كنم (الله اكبر، الله اكبر، الله اكبر، خامنه‌اي رهبر، مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر منافقين اسلام )

 

 

سابقه حسينيه محبوب سمنان:

 دراويش نعمت‌اللهي سلطانعليشاهي گنابادي سمنان با همياري يكديگر اقدام به ساخت حسينيه‌ محبوب واقع در خيابان پيرنجم‌الدين در سمنان كرده‌اند. براساس حكم صادره از سوي درونپرور شهردار سمنان به شماره 7/198/م مورخ 27/7/1383 و ابلاغ سعيد قدرتي عامل اطلاعات در كميسيون ماده 100، هيئت امناء حسينيه دراويش تهديد شدند كه حداكثر تا تاريخ 3/8/1382 اقدام به تخريب حسينيه مزبور نموده و در غير اين صورت دست ايادي اطلاعات از آستين شهرداري بيرون خواهد آمد و اقدام به تخريب حسينيه دراويش خواهد كرد.

بعد از تهاجم به حسينيه شريعت اداره اطلاعات سمنان وضع را براي ادامه فعاليتهاي مخرب مشلبه در سمنان مناسب ديده و چندين مرتبه هيئت امناي حسينيه محبوب سمنان را احضار و ارعاب نموده تا آنجا را نيز همانند قم تخريب نمايد.

 

جرم دراويش سمنان در ساختن اين بنا 150 مترمربع اضافه بنا و 38 مترمربع وضوخانه و دستشوئي و 10 متر ديوار است. حتماَ تمام مسائل داخلي و خارجي كشور حل و فصل و اصلاح شده و فقط 38 متر مستراح دراويش مشكل اساسي كشور است كه وزارت اطلاعات با همه قوا و توان خود با همكاري امام جمعه و شهرداري سمنان درصدد است تا مستراح دراويش را تخريب نمايد تا مشكلي حل نشده‌اي در ايران باقي نماند.

 

براساس تبصره 2 ماده 100 قانون شهرداري، كميسيون ماده 100 بايد اقدام به وضع جريمه در مورد اضافه بنا بنمايد.

 

تبصره 2 ماده 100 قانون شهرداري ـ در مورد اضافه بنا زائد بر مساحت زير بناي مندرج در پروانه ساختماني واقع در حوزه استفاده از اراضي مسكوني كميسيون مي تواند در صورت عدم ضرورت قلع اضافه بنا با توجه بموقعيت ملك از نظر مكاني ( در بر خيابان هاي اصلي يا خيابانهاي فرعي و يا كوچه بن باز يا بن بست) راي باخذ جريمه اي كه متناسب با نوع استفاده از فضاي ايجاد شده و نوع ساختمان از نظر مصالح مصرفي باشد تعيين و شهرداري مكلف است بر اساس آن نسبت بوصول جريمه اقدام نمايد. ( جريمه نبايد از حداقل يك دوم كمتر و از سه برابر ارزش معاملاتي ساختمان براي هر متر مربع بناي اضافي بيشتر باشد) در صورتيكه ذينفع از پرداخت جريمه خودداري نمود شهرداري مكلف است مجددا پرونده را بهمان كميسيون ارجاع و تقاضاي صدور راي تخريب را بنمايد كميسيون در اين مورد نسبت بصدور راي تخريب اقدام خواهد نمود.

 

و بر اساس نظريه شماره 552-7  -   25-1-1381 شهرداري بدون مراجعه به دادگاه حق جلوگيري از عمليات ساختماني را دارد ولي حق تخريب بناي مستحدثه را ندارد.