شنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۸۵

اعتراض دراويش ربوده شده نكاء

اعتراض دراويش ربوده شده نكاء توسط اداره اطلاعات ساري به اقدامات غيرقانوني مأموران اطلاعات

 

به كليه مقامات سياسي و قضائي مسؤول كشور

 

احتراماً

اينجانبان دو تن از دراویش سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی به نامهاي فريدون فيضي زاده و عليرضا اسفندياري در شهرستان نکاء در تاريخ 25 دي 1385توسط عوامل اطلاعات ساری ربوده و با یکدستگاه ماشین سواری پژو  به شماره 735 ط 43 تهران 24 که تصویر آن در ذیل آمده به نقطه ای نامعلوم منتقل و مورد استنطاق و بازجویی هاي بي ادبانه و آزار رساننده و هتاكي اداره اطلاعات قرار گرفتيم که سؤالات مطروحه با آنها به شرح ذیل میباشد:

 

وا اسفا که در حکومت اسلامي اینگونه مردم مسلمان و شیعه مورد هتاکی و تفتیش عقیده قرار می گیرند . برابر مواد 18 و 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر كه ايران نيز از امضاء كنندگان اين اعلاميه است هرکس حق آزادی دین، عقیده و بیان را دارد و این آزادی باید بدون مداخله و مزاحمت دیگران باشد.

برابر اصول 22 و 23 قانون اساسی ایران، حیثیت اشخاص از تعرض مصون و تفتیش عقیده ممنوع است و هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد.

برابر مواد 18 و 19 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی كه دولت ايران آن را پذيرفته است هرکس حق آزادی مذهب دارد و هیچکس نباید مورد اکراهی واقع شود که به آزادی او در داشتن یا قبول یک مذهب یا معتقدات به انتخاب خودش لطمه وارد آورد و هیچکس را نمی توان به مناسبت عقایدش مورد مزاحمت و اخافه قرار داد.

در بخشنامه شماره 716/83/1  مورخ 20/1/83 ریاست قوه قضاییه ایران به مراجع اطلاعاتی کشور نیز آمده است که:

«از آنجا که حفظ کرامت و ارزش والای انسانی و احترام به آزادیهای مشروع وحقوق شهروندی و رعایت اصول و ارزشهای اسلامی در گرو اقدامات صحیح و عادلانه مسؤولین اطلاعاتی کشور میباشد، تحقیقات و بازجوییها باید مبتنی بر قانون بوده و با حکم مقام ذیصلاح قضایی صورت گیرد»

 

در صورت سؤالات فوق اداره اطلاعات اقدام به قانونگذاري نيز نموده و جلسات درويشي را غيرقانوني اعلام كرده و شركت در اين جلسات را جرم دانسته است!!!

 

اما گویا در حکومت ایران عده ای با رخنه در نظام  امنیتی، قصد فروپاشی اسلام و حکومت دینی ایران را دارند. برخورد اخیر با دوتن از دراویش سلسله گنابادی و طرح سؤالات تلقینی، از سوی یک ارگان اطلاعاتی آنهم در شرایط حساس کنونی ایران، هدفی جز فروپاشی نظام حاکم بر ایران را دنبال نمی کند و قطعاً این اقدامات تحت ریاست و سرپرستی بيگانگان انجام میشود و باید مسؤلین دلسوز ایران به راحتی از این مسایل چشم پوشی ننموده و با آن برخورد جدی تری نمایند.

  

با احترام

 

فريدون فيضي زاده و عليرضا اسفندياري