پنجشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۸۵

تظلم خواهي نسبت به تخريب حسينيه شريعت قم و تخريب منزل شخصي واقف و غارت اموال مشاراليه

بسمه تعالي

مقام رهبري و رئيس جمهور و.

موضوع: تظلم خواهي نسبت به تخريب حسينيه شريعت قم و تخريب منزل شخصي واقف و غارت اموال مشاراليه

احتراماَ به استحضار ميرساند: بر مبناي سنت 80 ساله خانواده شريعت: حسينيه اي احداث و بطور رسمي وقف جهت برگزاري مراسم عزاداري حضرت سيد الشهداء و ساير بزرگان دين و انجام مراسم مذهبي گرديد.

مسئولين محلي از ابتدا براي احداث بنا و صدور مجوز و محاسبه تراكم اخلال ايجاد كردند بطوريكه حسينيه به مدت 2 سال پلمپ بود و موقوف عليهم از بهره مندي محروم‏، اما به ناگاه عده اي ناشناس ‏ پلمپ شهرداري به درب ورودي حسينيه را حذف و بدون اطلاع واقف و متولي منصوص به تصرفات خود ادامه دادند و دبير شوراي تامين استان و ستاد پيشگيري جرائم و اداره حراست اوقاف و دايره قضايي و امور وقفي اوقاف قم از تصرف اظهار بي اطلاعي كرده و مدركي حاكي از تحويل حسينيه وقفي به متصرفين ارائه ندادند و هنگاميكه آب سريدار حسينيه قطع و از تحويل غذا به وي و از تسليم شير خشك به فرزند گرسنه اش جلوگيري شد تعدادي از خواهران به حمايت بچه شيرخوار برآمدند و متعرضين حسينيه را به ميل خود تخليه‏ اثاثيه خود را خارج كردند و حتي بهاي وسايل تلف شده را نقداَ وصول و صورت جلسه نمودند.

عنايت بفرماييد تا اين مرحله موقوفه براي استفاده مشكل قانوني ندارد اما به محض اينكه حسينيه به تصرف متولي منصوص و واقف در آمد‏ مصائب و مشكلات از طريق مسئولين استان اعم از اداره اطلاعات و ستاد پيشگيري جرائم و نيروي انتظامي تكرار شد و با توجه به ماه محرم و تشكيل هيات هاي عزاداري متاسفانه ازا ادامه برگزاري اين جلسات ممانعت به عمل آوردند و هر روز و هر شب عزاداران تحت كنترل و نظارت مامورين امنيتي بودند و با وجودي كه طبق اصل 26 قانون اساسي:«احزاب، جمعيت ها، انجمن هاي اسلامي آزاداند.» معذالك حتي بدون توجه به آزادي تشكيل اجتماعات مذكور در اصل 27 قانون اساسي و بدون توجه به ماه عزا به ناگاه زنان و مردان عزادار و خاموش مورد حمله مامورين انتظامي و لباس شخصي ها قرار گرفت و مامورين از هيچ ظلم و فشار و توهيني به واقف و موقوف عليهم خودداري نكردند و با استفاده از گازهاي خردل وسمي موجب مسموميت عده زيادي از زن‏ بچه‏ مردان سالخورده شدند و عده اي عزادار كه عكس حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب و شهداي خود را حمل مي كردند مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. نتيجه حمله سبب اعزام 200 نفر به زندان و مجروح شدن و تير خوردن 320 نفر گرديد به ترتيبي كه حداقل 5 چشم تخليه و يك دست قطع و عده اي فلج و لنگ به اجتماع اضافه شدند اما از طرف مقابل براي خالي نبودن عريضه حتي يك نفر بازداشت نگرديد.

چنانچه مقامات نمي‌خواهند در نتيجه عدم توجه به حقوق اشخاص و عدم رعايت عدالت تعدادي زيادي افراد نسبت به مسئولين بدبين گردند و نمي خواهند در روز جزا در پيشگاه حضرت زهرا(س)، ضرت سيد الشهداء دادخواهي كنيم و چنانچه از قضاوت تاريخ وحشت دارند. لطفاً موضوع را مورد بررسي قرار داده و از افرادي كه براي آنان پرونده تشكيل شده يا افرادي كه مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند تحقيق به عمل آورده و مسئوليني كه سبب تبعيض بين افراد جامعه شده اند بدين معني وقتي حسينيه در يد واقف و متولي منصوص است بايد پلمپ شود موقوف عليهم حق نداشته باشند از آن بهره برداري كنند اما موقعي كه حسينيه توسط افراد ناشناس تصرف و مورد بهره برداري قرار ميگيرد واحدي متعرض آنها نشده و حسينيه را فاقد هر گونه تخلف ساختماني تلقي مي نمايد.

اعمال سليقه بجاي قانون اين تبعيض سبب شده تا موقوف عليهم با تجمع در محل حسينيه حقوق خود را استيفاء نمايند اما آنچه نصيب آنها شده بدن چاقو خورده و جسم زنجير خورده‏ چشم از حدقه در آمده و پاي تير خورده و شكم پاره شده و پاي شكسته دست قطع شده است.

اگر آن مقام معظم با مسئوليتي كه دارند جلوي اينگونه تعارضات و حق كشي ها را نگيرند قطعاً آرامشي براي آزار ديدگان و رنچ كشيدگان فراهم نخواهد شد. با تورورد روز شمار اين شمار.

دكتر غلامرضا هرسيني