شنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۵

اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری قم در رابطه با حسینیه شریعت

جناب آقاي شهردار محترم قم

موضوع : اعتراض به رأي شماره 51 1011 / 1 مورخ 20/9/1381

احتراماً باستحضار مي‌رساند: رأي مورخ 19/9/1381 كميسيون بدوي ماده 100 قانون شهرداري مغاير با اصول و ضوابط قانوني صادرگرديده است؟ در موعد مقرر قانوني نسبت به رأي صادره اعتراض نموده و در خدمت طرح پرونده دركمیسيون تجديد نظر را دارم.

اول كميسيون خارج از صلاحيت تصميم گرفته است

مراجعه بنا به 11806/1/100 مورخ 4/9/81 شهرداري نشان مي‌دهد 2 موضوع بعنوان تخلفات اعلام گرديده است در صورتيكه كميسيون محترم در 4 مورد مبادرت به اظهارنظر فرموده و در نهايت هم در مقام اصلاح و ارشاد برآمده و راهنمايي كرده‌اند، و بلحاظ اینکه کمیسیون محترم از حدود اختیارات و صلاحیت خود عدول کرده اند، بدين ترتيب رأي صادره فاقد ارزش و اعتبار قانوني است.

دوم موارد اعتراض به رأي

1- در خصوص بند 1 مقررات تبصره 2 ذيل ماده 100 مي‌تواند راهگشا باشد و با احتساب ارزش متعارف اضافه بناي احداثي و صدور حكم به وصول آن امكان رفع عترض وجود داشت و در مرحله تجديدنظر موضوع را به كارشناسي ارجاع مي‌دهم تا بر مبناي اظهارنظر كارشناس مقررات تبصره 2 ماده 100 را اعمال فرمايند و وجه مورد نظر توديع خواهد شد.

2-  در خصوص رعايت عقب نشيني كه شامل كليه عمارات مستقر در محل ميشود در موقع مقتضي اقدام خواهد شد و حاضر است تعهد لازم را تسليم نمايد تا در آينده اين مورد همزمان با ساير مالكين بناهاي موجود در منطقه مورد عمل واقع گردد.

3- نظر به اينكه تجميع 2 پلاك منحصراً در صلاحيت اداره ثبت اسناد و املاك است و مالك هم حق و حقوقي دارد كه مي‌تواند از ملك خود هر نوع بهره برداري را بنمايد لذا تجميع ملك يا تفكيك آن ارتباطي با اختيارت ماده 100 ندارد و هنوز هيچ مرجعي موضوع تجميع را به شهرداري منعكس ننموده تا ضرورتاً در مورد استعلام نفياً يا اثباتاًِ اظهارنظر شود.

سوّم ملك سابقه طولاني كاربري مذهبي دارد

1-در حقوق و فقه اماميه: مبحثي داريم تحت عنوان «حقوق مكتب». حقوق مكتسب در تمامي مناطق ايران رعايت مي‌شود اما در شهر مذهبي قم بيش در هر جاي ديگر لازم الرعايه است.

قم داراي بزرگان مذهبي است كه بيت آن عزيزان محل مراجعه اشخاص است و غالباً بيش از هر محل مذهبي مورد مراجعه اشخاص مختلف واقع ميشود و تاكنون كسي معترض فقهاي كرام و آيات عظام نگرديده‌اند.

مرحوم پدر بزرگوارم سيد محمد شريعت رضوي اعلي الله مقامه شريف مدت 50 سال محل مراجعه و مراورده مؤمنين و علاقمندان حضرت مولي‌المولي علي عليه‌السلام بوده است. اين محل در قم بعنوان محل مذهبي و پدر عالي مقام بعنوان مرشدي روحاني شناخته شده است و در همان سالها كه هنوز طرح كاربري و ضوابط شهرسازي تعيين نشده بود از منزل‌هاي شريعت بعنوان مكان  مذهبي بهره‌برداري مي‌شده و اين حقوق مكتسب ادامه و استمرار داشته است.

2- در ضوابط شهرداري و مسائل كاربري اماكن مذهبي اماكن مسكوني - اماكن تجاري - اماكن تجاري و غيره ديده شد اما هر چه دقت كرد بناي شبه مذهبي مشاهده كند مورد ملاحظه واقع نشد و اقدام كميسيون در نامگذاري مستهجن موجب غضب خداوند است زيرا محلي كه بالاي آن نام ائمه معصومين عليه السلام نقش بسته و با كلمات :« انّ الحسين مصباح الهدي و السفينه النجا» باز و بسته مي‌شود عنوان شبه مذهبي دادن دور از ديانت و خداشناسي است و اميد است حضرت سيد الشهدا از اعضاء كميسيون و اين بنده كمترين خداوند عفو فرمايد و گذشت كند.

استدعاي نقض راي صادره را دارم و اميدوارم هيئت عالي مقام مرجع تجديد نظر راضي نشوند خانه حسين (ع) تعطيل و فرياد يا حسين شهيد وسيله آنان در اين جايگاه خاموش شود.

با اداي تحیات و احترامات

از طرف سيد احمد شريعت رضوي