شنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۵

تظلم خواهی در مورد حسینیه شریعت قم

 

احتراماً به استحضار می‌رساند: وقتی کشور قلدرآمریکا از باب زورگوئی، کشور ایران را از دسترسی به دانش هسته‌ای محروم می‌کند و بعد از سالها تهدید و تطمیع: پرونده را به شورای امنیت می‌فرستد: این مسئولین محترم مملکتی هستند که طعم تلخ ظلم و زورگویی را می‌چشند.

مرحوم سید محّمد شریعت رضوی که شیعه‌ای موُمن و مورد وثوق حضرت آیت الله بروجردی و خادم حرم شریف حضرت معصومه سلام الله علیها بودند و از80 سال قبل مراسم عزاداری، سرور و سالار شهیدان و سایر ائمه معصومین و مجالس فقر و درویشی را در قم برگزار می‌کردند و احدّی از مراجع عظام و مؤمنین کرام متعرّض معظمً له نشدند، به فرزند ارشد خود توصیه می‌کند: منزل شخصی وی و منزل آقا عمو را تجمیع نموده و حسینیه‌ای احداث کنند تا خدمتگزاری به ساحت ائمه هدی همچنان ادامه داشته باشد.

حسینیه احداثی به دلایلی غیراساسی بیش از 2 سال پلمپ می‌شود و اجازه نمی‌دهند در آن مراسم برگزار شود؟! اما بناگاه و بی‌دلیل همه مشکلات و تخلفات بنای حسینیه رفع و افراد ناشناسی حسینیه شریعت را متصرف می‌شوند.

افرادی که در ایجاد بنا مداخله داشته و آب و سیمان و گچ و آهن و پول داده‌اند، نمی‌توانند ناظر تصرف حسینیه و اداره آن بر خلاف نیت واقف باشند و هنگامیکه متصرفین آب محل سرایداری را قطع و مانع رساندن غذا و حق شیر برای کودک شیرخوار سرایدار می‌شوند، عِرق و احساسات مذهبی آنان بجوش میآید و بعنوان تظلم خواه حسینیه شریعت که خود در احداث بنای آن سهیم هستند جمع می‌شوند.

وقتی اداره تحقیق اوقاف بدستور اداره حراست رأی می‌دهد و محاکم بدوی و تجدیدنظر قم هم به توصیه همان منبع، با قلب قوانین و گرفتن نتیجه اشتباه از آن رأی خلاف شرع و قانون می‌دهند و حتّی برخلاف همین آراء غیر قابل قبول محل حسینیه وقفی به وسیله عدّه‌ای ناشناس تصرف میشود!؟ وقتی برای تظلم‌خواهی وکیل انتخاب می‌شود امّا همین 4 وکیل دادگستری بازداشت و مدّت 4 روز تحت نظر در حوزه انتظامی نگهداری می‌شوند، حالا چه چاره‌ای برای واقف و بانیان احداث بناء باقی است، جز اینکه طعم تلخ ظلم را بچشند و در حسینیه توقف کنند؟

اگر مسئولین محلی قانون مصوب و  ضوابط شرعی و فقهی را رعایت نمی‌کنند-- اگر مقامات مملکتی به تظلم‌خواهی آنان پاسخ نمی‌دهند -- اگر سکوت همچنان ادامه یابد تا موجب شود مسئولین محلی تصمیم شدّا و غلاظي اتخاذ نمایند و در مقابل حاضرین در حسینیه شریعت برای اثبات مظلومیت خود، دست و پای خود را با زنجیر به ستونهای حسینیه ببندند تا همه از مظلومیت آنها آگاه گردند، آنوقت چه کسی جوابگوی خدا و رسول و ائمه و افکار عمومی خواهد بود ؟

آه دل مظلوم به سوهان ماند                                                    گر خود نبرد، برنده را تیز کند

28 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران می‌گذرد و فقرا در هیچ گروهی و دسته‌ای حاضر نبوده و تحصن و درگیری نداشته‌اند، حتّی برای انتخابات شورای شهر- مجلس شورای اسلامی - خبرگان رهبری- ریاست جمهوری، نماینده‌ای معرفی نکرده و سهمی از حاکمیت نمی‌خواهند، حال چه اتفاق افتاده که چنین اشخاص مطیع و صبور مورد بی‌مهری عدّه‌ای از مسئولین محلی قرار می‌گیرند و حتی نظارت اداره اوقاف در رأی دادگاه تبدیل به تصرف عدّه‌ای ناشناس می‌گردد ؟

افرادیکه در مراسم عزاداری حسینیه شریعت با عنوان دردمند و تظّلم‌خواه شرکت کرده‌اند از مسئولین عالی مقام مملکت توقّع و انتظار دارند به شکایت و دادخواهی آنان رسیدگی و موجبات التیام دردها و آلام درونی آنها را فراهم سازند.

فتوکپی وقف‌نامه رسمی که شرعاً و قانوناً باید مطابق آن عمل شود و نظر به اداره تحقیق اوقاف به 2 فقره آراء خلاف قانون وشرع صادره از محاکم بدوی و تجدیدنظر قم و همچنین لایحه تجدیدنظرخواهی وکیل پرونده‌ها و فتوای مقام معظم رهبری در مورد مشابه تقدیم می‌شود و امیدوارم با ملاحظه به خلاف بیّن بودن احکام صادره واقف و در مقام راهگشائی در قضیه مداخله و موجباتی فراهم سازند که: مورد وقف مطابق با نیّت واقف مندرج در وقفنامه توسط متولّی منصوص و واقف معّظم اداره شود.

با ادای بهترین تحیات غلامرضا هرسینی وکیل جناب آقای سید احمد شریعتی