سه‌شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۸۵

شكايت از مأموران اطلاعات نكاء به دليل صدور احضاريه جعلي

« بسمه تعالی »

رياست محترم دادگستری شهرستان نکاء

با عرض سلام و احترام به عرض مبارک می رساند، در تاريخ 25/4/85 احضاريه ای از سوی دادگستری شهرستان نکاء به اينجانبان ذوالفقاری، اسفندياري و مؤمنی (از دراويش سلسله علويه رضويه نعمت اللهي سلطانعليشاهی گنابادی) ابلاغ گرديد که در مشورت با حقوقدانان کشور متوجه خلاف قانون بودن احضاريه های ارسالی شديم. چرا که رعايت حقوق متهم و اصل قانونی بودن تعقيب ايجاب می کند که برابر ماده 113 قانون آيين دادرسی کيفری، در احضار نامه علت احضار و محل حضور (شعبه مشخصی از بازپرسی يا دادياری) و کلاسه پرونده متشکله قيد شود. اما متأسفانه در اين احضاريه‌های ارسالی موارد فوق ذکر نگرديده و اين اقدام مقام قضايی نکاء نقض حقوق شهروندی و نقض قانون اساسی و به نوعی اهانت به بنيانگذار جمهوری اسلامی و تعرض به حقوق ملت است و اراده اينجانبان را جهت تدارک دفاع مختل می سازد. ضمناً به عرض می رساند که طی تحقيقی که در روز 26/4/85 در دادسرای عمومی و انقلاب نکاء به عمل آورده ايم و پس از مراجعه به قسمتهای مختلف، شماره 1772 مورخه 25/4/85 مذکور در احضاريه های ارسالی جعلی و خلاف واقع بوده و اصلاً پرونده‌ای تحت اين شماره و عنوان عليه اينجانبان در (رايانه) دادسراي نكاء متشكل نمي‌باشد.       

و لذا به منظور اجرای صحيح و دقيق مقررات شرع مطهر اسلام و تأکيدات و فرامين امام خمينی (ره ) و پايبندی به اصول قانون اساسی به عنوان ميثاق گرانبهای ملت ايران و برای پيشگيری از اشتباهات قضايی و اعمال هر چه بهتر عدالت کيفری از حضور در دادسرای عمومی و انقلاب نکاء معذوريم و لازم است موضوع مورد توجه و پيگيری جنابعالی به عنوان حافظ جان و مال و ناموس مردم جهت جلوگيری از مزاحمت های بی موقع قرار گيرد .

 

با سپاس ذوالفقاري مؤمني - عليرضا اسفندياري

 

رونوشت :

1- دادستان محترم كل كشور جهت اطلاع و اقدام قانوني به منظور حفظ حقوق ملت.

2- دادستان محترم انتظامي قضات جهت اطلاع و تعقيب مقام قضايي متخلف.

3- سرپرست محترم دادسراي كاركنان دولت جهت اطلاع و اقدام قانوني در راستاي اجراي صحيح قوانين.

4- مدير كل محترم دفتر نظارت و پيگيري قوه قضاييه جهت اطلاع و اقدام قانوني لازم در راستاي اجراي صحيح قانون و جلوگيري از تعرض به ملت.

5- مدير كل دادگستري استان مازندران.