دوشنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۸۵

تظلم نزد كانون وكلاي دادگستري درباره بازداشت وكلاي دراويش

بسمه تعالی

«وکیل دادگستری به منزله نورافکنی است که اطراف و جوانب قضیه را روشن‌تر میسازد و ابعاد مختلف قضیه را برای قاضی مشخص‌تر میکند و وی بهتر میتواند حقیقت را ببیند»

30 / 11 / 1384

ریاست محترم کانون وکلای دادگستری مرکز

با سلام، حضرتعالی قطعاً از طریق جراید و خبرگزاریهای مختلف، واقعه تاسف بار حمله به حسینیه شریعت قم (امیرالمومنین) وقف خاص دراویش سلسله نعمت اللهی اثنی عشری گنابادی و یورش و حمله به دراویش، دستگیری و بازداشت غیرقانونی و شکنجه و آزار روحی و جسمی آنان توسط عده‌ای خودسر و ناشناس و ذی نفوذ اما نفوذی و معاند نظام اسلامی تحت لوای مامورین امنیتی، را رصد نموده و از اقدامات وقیحانه صورت گرفته، مطلع می‌باشید.

من باب ایضاح به استحضار عالی میرساند چند تن از همکاران ارجمند از جمله آقایان فرشید یداللهی و امید بهروزی به عنوان وکلای متولی محترم موقوفه (جناب آقای سید احمد شریعت) که از ابتدای امرتاکنون به دفاع از حقوق حقه دراویش سلسله گنابادی پرداخته، ولی با کمال تاسف و در نهایت بی‌شرمی عده‌ای خبیث، هم‌اکنون در بازداشت غیرقانونی به سر میبرند. همچنین برادر فاضل و ارجمند، همکار محترم جناب آقای غلامرضا هرسینی از وکلای با سابقه دادگستری که سالیان دراز وکالت سلسله و دراویش را در موارد حقوقی و کیفری بر عهده دارند تحت تعقیب بوده و حق ورود به شهر قم را ندارند.

جناب آقای رئیس، حضرتعالی به خوبی مستحضرید، وکیل دادگستری از شان و منزلت والایی برخوردار بوده و برابر مقررات جاریه کشور دارای تامینات شغل قضاء میباشد و هرکس که خون او مباح نباشد میتواند وکالتی را قبول کند گرچه در مقابل نص مرقوم نمیتوان اجتهاد کرد معهذا ممکن است آنان که اجتهاد خویش را در مقابل نص معتبراً اجرا می‌نمایند دخالت وکیل را لازم ندانسته و بلکه مضر بدانند، گویی فقط این شان و منزلت و تامینات در حد نوشته‌ها و کلمات و برای اتلاف وقت در دانشکده‌های حقوق میباشد ودر عرصه عمل( علمای حقوق!! ) بر آن وقعی نمی‌نهند.

لذا از کانون وکلای دادگستری به عنوان مدافع حقوق و جامعه وکالت انتظار میرود به ندای مظلومیت وکلای محترم لبیک گفته و هر چه سریعتر به یاری آنها بشتابد چرا که فرموده‌اند:

« هر کس ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود وبه یاری او نشتابد مسلمان نیست»
امید است با تکیه بر قدرت لایزال الهی شاهد شکوفایی دستگاه عدالت مملکت که در آن وکیل در مقام دفاع از امنیت برخوردار است، در آینده نزدیک باشیم.

وکیل دعاوی و مشاور حقوقی قوه قضائیه